Δείτε το φιλμάκι μέχρι το τέλος. Είναι από την αξέχαστη ταινία του '82 "L' as des as" που προβλήθηκε με τον ελληνικό τίτλο "Ο άσσος των άσσων". Πρωταγωνιστεί ο υπέροχος Μπελμοντό στο ρόλο βετεράνου αεροπόρου του Α΄παγκόσμιου, ο οποίος τα βάζει με τον Χίτλερ αυτοπροσώπως προκειμένου να βοηθήσει μια οικογένεια Εβραίων . Φιλμ χαρούμενο και αισιόδοξο , ανάλαφρο μα όχι ελαφρύ, κομψό μα όχι επιτηδευμένο, στην παράδοση του γαλλικού σινεμά. Οι ναζί γελοιοποιούνται σε κάθε σκηνή και ο Μπελμοντό δεν χάνει την ευκαιρία να επιδείξει το ταλέντο του μπριλάντε κωμικού.
Βερολίνο, το 1936, η χρονιά των Ολυμπιακών του ναζισμού. Πράκτορες της Γκεστάπο διαλύουν ένα βιβλιοπωλείο και ο Μπελμοντό επεμβαίνει. Οι ναζί τον καταδιώκουν και εκείνος αποφασίζει να παραστήσει τον Άρειο λαμπαδηδρόμο για να ξεφύγει. Τρέχει άνετος, φορώντας τα σώβρακα με μοναδικό στυλ και κρατώντας τη δάδα ανά χείρα. Το πλήθος ζητωκραυγάζει , τα ναζιστικά σύμβολα ανεμίζουν. Οι γκεσταπίτες μπερδεύονται και ο Μπεμπέλ παραδίδει τη "φλόγα" στον πρώτο τυχόντα γερμαναρά και τον βάζει να τρέξει, φροντίζοντας πρώτα ν' ανάψει το πούρο του από αυτή! Στη συνέχεια φουμάρει μακαρίως φυσώντας απολαυστικά τον καπνό του.
Φούμαρα, λοιπόν. Φουμάρει ο Μπεμπέλ στο φιλμ και ξέρει τι κάνει. Εμείς εδώ ξέρουμε τι φούμαρα μας ταΐζουν τόσα χρόνια με τις ολυμπιακές φλόγες και τα ρέστα; Η αρχαία Ολυμπία ούτε στο πιο τρελό της όνειρο δεν είχε αντικρίσει τελετές αφής με παρελάσεις παρθένων και κάτοπτρα. Όλα αυτά που βλέπουμε στην τηλεόραση, ριγώντας από εθνική περηφάνεια, είναι ναζιστικής εμπνεύσεως. Απόπαιδα του μεσοπόλεμου, πνευματικοπαίδια του Γκαίμπελς και υιοθετημένα τέκνα της σιωπηλής μεταπολεμικής συναίνεσης. Η σύγχρονη Ολυμπία, βεβαίως, δεν είναι απλώς φούμαρα, είναι κυριολεκτικώς στάχτη και μπούλμπερη. Βλέπετε , η ίδια η πραγματικότητα, με το δάχτυλο τεντωμένο, δείχνει την αλήθεια και γελάει.
Για όποιον/α έχει διάθεση να ακούσει : Ο Ιός της Ελευθεροτυπίας τα εξηγεί μια χαρά. Ειδάλως:
Βερολίνο, το 1936, η χρονιά των Ολυμπιακών του ναζισμού. Πράκτορες της Γκεστάπο διαλύουν ένα βιβλιοπωλείο και ο Μπελμοντό επεμβαίνει. Οι ναζί τον καταδιώκουν και εκείνος αποφασίζει να παραστήσει τον Άρειο λαμπαδηδρόμο για να ξεφύγει. Τρέχει άνετος, φορώντας τα σώβρακα με μοναδικό στυλ και κρατώντας τη δάδα ανά χείρα. Το πλήθος ζητωκραυγάζει , τα ναζιστικά σύμβολα ανεμίζουν. Οι γκεσταπίτες μπερδεύονται και ο Μπεμπέλ παραδίδει τη "φλόγα" στον πρώτο τυχόντα γερμαναρά και τον βάζει να τρέξει, φροντίζοντας πρώτα ν' ανάψει το πούρο του από αυτή! Στη συνέχεια φουμάρει μακαρίως φυσώντας απολαυστικά τον καπνό του.
Φούμαρα, λοιπόν. Φουμάρει ο Μπεμπέλ στο φιλμ και ξέρει τι κάνει. Εμείς εδώ ξέρουμε τι φούμαρα μας ταΐζουν τόσα χρόνια με τις ολυμπιακές φλόγες και τα ρέστα; Η αρχαία Ολυμπία ούτε στο πιο τρελό της όνειρο δεν είχε αντικρίσει τελετές αφής με παρελάσεις παρθένων και κάτοπτρα. Όλα αυτά που βλέπουμε στην τηλεόραση, ριγώντας από εθνική περηφάνεια, είναι ναζιστικής εμπνεύσεως. Απόπαιδα του μεσοπόλεμου, πνευματικοπαίδια του Γκαίμπελς και υιοθετημένα τέκνα της σιωπηλής μεταπολεμικής συναίνεσης. Η σύγχρονη Ολυμπία, βεβαίως, δεν είναι απλώς φούμαρα, είναι κυριολεκτικώς στάχτη και μπούλμπερη. Βλέπετε , η ίδια η πραγματικότητα, με το δάχτυλο τεντωμένο, δείχνει την αλήθεια και γελάει.
Για όποιον/α έχει διάθεση να ακούσει : Ο Ιός της Ελευθεροτυπίας τα εξηγεί μια χαρά. Ειδάλως:
2 σχόλια:
Πεστα βρε κοπελα μου,πεστα γιατι υπαρχουν κατι ασχετοι ανθρωποι που ουτε καταλαβαινουν τι γινεται μ αυτο το θεμα.
πολλα φιλια
@ faraona: Η άποψη της ηγεμονικής τάξης επιβάλλεται όχι πάντα με τη βία αλλά τις περισσότερες φορές με τη συναίνεση της "κοινής λογικής". Η συναίνεση εξασφαλίζεται όσο υπάρχει άγνοια. Να φανταστείς ότι οι συνάδελφοι δεν γνώριζαν ότι στους Ολυμπιακούς της αρχαιότητας δεν γίνονταν αυτά τα καραγκοζιλίκια. Χαριτωμένο, ε;
Δημοσίευση σχολίου