Χθες έβλεπα στο Σκάι μια από αυτές τις εκπομπές όπου εμφανίζουν κάποια έρμη γυναίκα και την τραβολογούν - με τη θέληση της βέβαια, αυτό είναι το τρομακτικό- σε κομμώτριες, οδοντιάτρους, αισθητικούς και στυλίστες μέχρι να τη μεταμορφώσουν σε "θεά της διπλανής πόρτας". Ταυτοχρόνως δε με την πολυθρύλητη μεταμόρφωση βγάζουν στη φόρα -κυριολεκτικώς- τα άπλυτα της εν λόγω. Τα ρούχα της, ακόμη και τα εσώρουχά της γίνονται αντικείμενο εξέτασης, χλεύης και πανηγυρικής καταστροφής, προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού.
Το πρότυπο βεβαίως που ακολουθούν οι παραγωγοί των εκπομπών, ένα είδος κώδικα για να καταλαβαινόμαστε τι εννοούμε όταν λέμε κομψή και σέξι, είναι πάντα οι γνωστές κυρίες του θεάματος. Αυτά τα άπιαστα όντα, τα φαντάσματα του botox, του νυστεριού και του fotoshop. Έδειχναν λοιπόν, ανάμεσα στα άλλα, τα χέρια των διασήμων.
Η τάδε που παίζει στο Sex and the city την τριαντάρα είναι σαράντα φεύγα με χέρια πενηντάρας, ταραρά τατά, δείτε τα!
Ή μήπως η άλλη, η βασίλισσα της ποπ. Χοροπηδάει στη σκηνή παρά τα πενήντα της χρόνια, δείτε όμως χέρια! Ούτε το καβαλιστικό βραχιολάκι δε σώζει την κατάσταση.
Και δώστου οι απολεπίσεις, τα λέηζερ, οι ενέσεις ,ναι, ναι, στα χέρια. Για να δείξουν μια στάλα πιο νεανικά, να ταιριάζουν με την αλλαγή της σαραντάρας που θέλει να μοιάζει τριαντάρα. Πρόσφατα μάλιστα ένας φίλος, γιατρός αναισθησιολόγος, με πληροφόρησε ότι γίνονται και αιδιοπλαστικές για να βελτιωθεί αισθητικώς η επίμαχη περιοχή. Ε, σε λίγο θα τις βλέπουμε κι αυτές σε κοντινό πλάνο.
Μάλιστα έχει ήδη φτάσει στην καθ' ημάς Ανατολή το περίφημο reality, όπου κάποιοι ανερμάτιστοι άνθρωποι παραδίνουν στον πλαστικό προεξέχουσες αυτάρες και λογής λογής σουσούμια. Με αντάλαγμα το ψυχικό ξεβράκωμα το δικό τους και των οικίων τους λαβαίνουν πίσω γαλλικές μυτούλες και ανοξείδωτα στήθη. Όχι, για να μην ξεγελιόμαστε χαζεύοντας τους "κουτόφραγκους" και τα αμερικανάκια, πιστεύοντας ότι ο Έλλην δε μασάει. Μωρέ μας έχει στο μίξερ η παγκοσμιοποίηση και μας αλέθει μια χαρά...
Ας δούμε τουλάχιστον άλλα χέρια:
Χέρια που έμειναν με διάφορους τρόπους ζωντανά και αυθάδικα. Ο πρόγονος μασούσε τη βαφή και την έφτυνε στο τοίχωμα του σπηλαίου, πάνω από την ανοιχτή του παλάμη.
Η πληροφορία πως παρόμοιες αποτυπώσεις βρέθηκαν να αφθονούν σε σπήλαια της χερσονήσου του Άθω, ελέγχεται για την αυθεντικότητά της. Πάντως η μούντζα είναι βυζαντινή πατέντα. Με μουντζούρα πασάλειβαν τα μούτρα όποιου ήθελαν να πομπέψουν, και αυτό δε γίνεται με τσιριμόνιες, θέλει παλάμη ανοιχτή και οργισμένη... Αχ , ο έξοχός μας βυζαντινισμός, που έλεγε και ο πρωτεϊκός γέρος της Αλεξάντρειας.
Χέρια που σχεδόν νεύουν πίσω από τους αιώνες. Sic transit gloria mundis.
Χέρια που έφτιαξαν άλλα χέρια και πολέμησαν να θεώσουν το ανθρώπινο. Μόνο εκείνος ο αναποδιασμένος ο Δομίνικος δεν τα άρεσε
και προτίμησε να τα συστρέψει, να τα εξαϋλώσει μέσα στα σκοτάδια της Τολεντάνικης οικίας του.
Χέρια ανυπόκριτα.
Χέρια απόντων. Πιο πολύ και από τα μάτια τους τα θυμόμαστε, δεν είναι έτσι;
Και τέλος, τα δικά μου χέρια. Οικιακό μανικιούρ και αντιπάθεια για τα δαχτυλίδια. Μνήμη μαζεμένη στις άκρες των δακτύλων , για τα καθημερινά. Το πιν του κινητού, οι κωδικός του φωτοτυπικού, ο συνδυασμός των πλήκτρων για τα διαλυτικά, ο πρώτος και ο τελευταίος πόντος κάθε σειράς στο πλεκτό για να γίνει η ούγια "περλέ", παμπάλαιοι δακτυλισμοί στο πιάνο. Πράγματα που κατοικούν μονίμως εκεί και αρνούνται να φτάσουν μέχρι το μυαλό.
Χέρια που με υπηρετούν τόσα χρόνια, τόσο καλά και που τα βλέπω σιγά σιγά ν' αλλάζουν. Όχι, όχι τίποτε δραματικές αλλαγές. Μια μικρή κηλίδα εδώ, ελάχιστη. Μια άλλη, εκεί. Υπενθύμιση. Η βέρα που δε χωρεί να περάσει πια στον παράμεσο. Ένα καψιματάκι βαθύ από εκείνο το βράδυ της ανάστασης, θυμάσαι; Τέτοια ασήμαντα.
Μα είναι τα δικά μου χέρια. Σύντροφοι και μάρτυρες της ζωής μου, αν άλλαζαν θα έλεγαν ένα σωρό ψέματα. Τα χέρια μου. Μια αλήθεια, η δική μου αλήθεια. Καμιά φορά κομμάτι δυσάρεστη, αλλά τελείως δική μου. Μα ποιος -στ΄αλήθεια- θα ήθελε να ξεχάσει τη δική του αλήθεια;
Το πρότυπο βεβαίως που ακολουθούν οι παραγωγοί των εκπομπών, ένα είδος κώδικα για να καταλαβαινόμαστε τι εννοούμε όταν λέμε κομψή και σέξι, είναι πάντα οι γνωστές κυρίες του θεάματος. Αυτά τα άπιαστα όντα, τα φαντάσματα του botox, του νυστεριού και του fotoshop. Έδειχναν λοιπόν, ανάμεσα στα άλλα, τα χέρια των διασήμων.
Η τάδε που παίζει στο Sex and the city την τριαντάρα είναι σαράντα φεύγα με χέρια πενηντάρας, ταραρά τατά, δείτε τα!
Ή μήπως η άλλη, η βασίλισσα της ποπ. Χοροπηδάει στη σκηνή παρά τα πενήντα της χρόνια, δείτε όμως χέρια! Ούτε το καβαλιστικό βραχιολάκι δε σώζει την κατάσταση.
Και δώστου οι απολεπίσεις, τα λέηζερ, οι ενέσεις ,ναι, ναι, στα χέρια. Για να δείξουν μια στάλα πιο νεανικά, να ταιριάζουν με την αλλαγή της σαραντάρας που θέλει να μοιάζει τριαντάρα. Πρόσφατα μάλιστα ένας φίλος, γιατρός αναισθησιολόγος, με πληροφόρησε ότι γίνονται και αιδιοπλαστικές για να βελτιωθεί αισθητικώς η επίμαχη περιοχή. Ε, σε λίγο θα τις βλέπουμε κι αυτές σε κοντινό πλάνο.
Μάλιστα έχει ήδη φτάσει στην καθ' ημάς Ανατολή το περίφημο reality, όπου κάποιοι ανερμάτιστοι άνθρωποι παραδίνουν στον πλαστικό προεξέχουσες αυτάρες και λογής λογής σουσούμια. Με αντάλαγμα το ψυχικό ξεβράκωμα το δικό τους και των οικίων τους λαβαίνουν πίσω γαλλικές μυτούλες και ανοξείδωτα στήθη. Όχι, για να μην ξεγελιόμαστε χαζεύοντας τους "κουτόφραγκους" και τα αμερικανάκια, πιστεύοντας ότι ο Έλλην δε μασάει. Μωρέ μας έχει στο μίξερ η παγκοσμιοποίηση και μας αλέθει μια χαρά...
Ας δούμε τουλάχιστον άλλα χέρια:
Χέρια που έμειναν με διάφορους τρόπους ζωντανά και αυθάδικα. Ο πρόγονος μασούσε τη βαφή και την έφτυνε στο τοίχωμα του σπηλαίου, πάνω από την ανοιχτή του παλάμη.
Η πληροφορία πως παρόμοιες αποτυπώσεις βρέθηκαν να αφθονούν σε σπήλαια της χερσονήσου του Άθω, ελέγχεται για την αυθεντικότητά της. Πάντως η μούντζα είναι βυζαντινή πατέντα. Με μουντζούρα πασάλειβαν τα μούτρα όποιου ήθελαν να πομπέψουν, και αυτό δε γίνεται με τσιριμόνιες, θέλει παλάμη ανοιχτή και οργισμένη... Αχ , ο έξοχός μας βυζαντινισμός, που έλεγε και ο πρωτεϊκός γέρος της Αλεξάντρειας.
Χέρια που σχεδόν νεύουν πίσω από τους αιώνες. Sic transit gloria mundis.
Χέρια που έφτιαξαν άλλα χέρια και πολέμησαν να θεώσουν το ανθρώπινο. Μόνο εκείνος ο αναποδιασμένος ο Δομίνικος δεν τα άρεσε
και προτίμησε να τα συστρέψει, να τα εξαϋλώσει μέσα στα σκοτάδια της Τολεντάνικης οικίας του.
Χέρια ανυπόκριτα.
Χέρια απόντων. Πιο πολύ και από τα μάτια τους τα θυμόμαστε, δεν είναι έτσι;
Και τέλος, τα δικά μου χέρια. Οικιακό μανικιούρ και αντιπάθεια για τα δαχτυλίδια. Μνήμη μαζεμένη στις άκρες των δακτύλων , για τα καθημερινά. Το πιν του κινητού, οι κωδικός του φωτοτυπικού, ο συνδυασμός των πλήκτρων για τα διαλυτικά, ο πρώτος και ο τελευταίος πόντος κάθε σειράς στο πλεκτό για να γίνει η ούγια "περλέ", παμπάλαιοι δακτυλισμοί στο πιάνο. Πράγματα που κατοικούν μονίμως εκεί και αρνούνται να φτάσουν μέχρι το μυαλό.
Χέρια που με υπηρετούν τόσα χρόνια, τόσο καλά και που τα βλέπω σιγά σιγά ν' αλλάζουν. Όχι, όχι τίποτε δραματικές αλλαγές. Μια μικρή κηλίδα εδώ, ελάχιστη. Μια άλλη, εκεί. Υπενθύμιση. Η βέρα που δε χωρεί να περάσει πια στον παράμεσο. Ένα καψιματάκι βαθύ από εκείνο το βράδυ της ανάστασης, θυμάσαι; Τέτοια ασήμαντα.
Μα είναι τα δικά μου χέρια. Σύντροφοι και μάρτυρες της ζωής μου, αν άλλαζαν θα έλεγαν ένα σωρό ψέματα. Τα χέρια μου. Μια αλήθεια, η δική μου αλήθεια. Καμιά φορά κομμάτι δυσάρεστη, αλλά τελείως δική μου. Μα ποιος -στ΄αλήθεια- θα ήθελε να ξεχάσει τη δική του αλήθεια;
7 σχόλια:
Μια μέρα λέει ο Αδωνις είδε τον εαυτό του να καθρεφτίζεται στην λίμνη και ερωτεύτηκε αυτό το είδωλο. Ποτέ σε καμμία άλλη εποχή δεν συνέβηκε αυτό που συμβαίνει στην δική μας. Πλήθος φωτογραφίες, βίντεο εικόνες ακυρώνουν την υπαρξή μας. Εμείς σε νεανική ηλικία, έφηβοι, ώριμοι, μεσήλικες, γέροι.. η εικόνα του σώματος που γερνάει δεν μας ταιριάζει. Αλλά τότε τι είναι το σώμα μας; Αλλοι λένε οτι είναι ένα εργαλείο της ψυχής, που είναι πάντα νέα. Αλλά ψυχή δεν παραδεχόμαστε. Βλέπουμε μόνο το είδωλο. Αυτό το είδωλο αλλάζουμε. Η ψυχή μας ομως καθρεφτίζεται στα χέρια. Μόνο ο άνθρωπος διαθέτει χέρια για να φτιάχνει τα πράγματα που το μυαλό του σκέφτεται ενώ η ψυχή τα εμπνέει. Τα χέρια μας είναι είναι η εικόνα της ψυχής μας, που την ξεχάσαμε πια και αυτή προσπαθεί συνεχώς να μας το θυμίσει...
Και ψυχή
ει μέλλει γνώσεσθε αυτήν
εις ψυχήν
αυτή βλεπτέον..
φαντασου τι εχει τραβηξει το κορμι τους και η ψυχη τους για να δειχνουν ταχα νεες και ομορφες.
Ο μονος προδοτης, ειναι τα χερια τους που δεν επιασαν ποτε τα πιατα, ή δεν μετρησαν τους ποντους για να πλεξουν το πουαντερι σωστα οπως λες και εσυ.
Τα δικαμου χερια εχουν καει απο το σιδερο και απο τον φουρνο, εχουν κανει και θα κανουν απειρες δουλειες γυμνα αλλά σε διαβεβαιώ ειναι πολυ ομορφοτερα και καλλίγραμμα απο αυτα.
Και επι πλεον τα αγαπαω και εγω γιατι ειναι καταδικα μου και οχι ψευτικα και πλαστικα.
αχ βρε φιλεναδα ποσο δικιο εχεις........!!!!
πολύ ωραία η ανάρτηση σου για τα χέρια!!!Γι ακόμη μια φορά σε απόλαυσα!!!
@ varalis: Ευχαριστώ που περνάς. Έχεις δίκιο.
@ πουάν: Ναι, γαμώτο. Τα χέρια μας είναι πολύπαθα όπως και οι ίδιες μας. Και αυτό δεν το αλλάζουμε με τίποτε!
@ εσπέρα: Εσύ μπορείς να καταλάβεις ακριβώς τι εννοώ. Ευχαριστώ.
Sobraluz μου
«εγραψαν» παλι τα χερακια σου...
Νασαι καλα και να μοιραζεσαι μαζι μας τις ομορφες και βαθειες σου σκεψεις.
Και ναι ,ναι ..ετσι ειναι...οι αρτιστες ειναι οι περισσοτερες αρρωστημενα ,ψυχικα ,ατομα που τρεμουν τους καιρους και το τσαλακωμα.
Που να καταλαβουν και πως οτι το τσαλακωμα αυτο εχει την γευση του παλιου κρασιου...για να καταλαβει καποιος τετοια πραγματα χρειαζεται μυαλο κι απ αυτο δεν νομιζω οτι διαθετουν.
πολλα φιλια καλη μου
Δημοσίευση σχολίου